İş Yeri Sigortası Nedir? Neden İş Yeri Sigortası Yaptırmalısınız?

Büyük hayaller kurarak iş yeri açmış ya da açmayı planlıyor olabilirsiniz. Bu süreçte işinizi büyütmek için elinizden geleni yapmayı düşündüğünüzü biliyoruz. Hayallerinizin peşinden koşarken iş yerinizin başına gelebilecek sorunları en aza indirmeye çalışmak ise her iş veren gibi sizin de en önemli hedefiniz. Ancak bazı durumlarda yaşanan gelişmeler beraberinde büyük maddi kayıpları getirebilir. 

Bu noktada size ilaç gibi gelecek bir çözüm yolu sunuyoruz: İş yeri sigortası yaptırmak. Bu sigorta sayesinde şirketinizin başına gelebilecek riskleri önceden güvence altına alabilirsiniz. Böylece aklınızı meşgul eden konular riskler değil, şirketinizi büyütme çalışmaları olur. Peki, iş yeri sigortası tam olarak nedir ve neleri kapsar?

İşyeri Sigortası Nedir?

Şirketinizin bulunduğu ofiste iç veya dış etkenler ile yaşanabilecek aksilikler sonucunda ortaya çıkan maddi kayıpları, bunun sonucunda oluşabilecek kâr kaybını ve tazminat doğuracak sorumluluk risklerini, sigorta poliçesinde belirtilen limit ve teminatlar dâhilinde güvence altına alan sigortaya iş yeri sigortası denir. 

İşyeri Sigortası Neleri Kapsar?

İş yeri sigortasının ana teminatları doğal afetler olsa da birçok ek teminattan söz etmek mümkün. İş yeri sigortasının ana ve ek teminatlarının bazılarını şu şekilde sıralayalım:

Ana Teminatlar:

  • Yangın, yıldırım, infilak
  • Deprem
  • Yer kayması
  • Su Hasarları (iç veya dış kaynaklı)
  • Fırtına
  • Duman
  • Kar ağırlığı
  • Taşıt çarpması
  • Çeşitli halk hareketleri, grev, terör saldırısı
  • Hırsızlık, 
  • Taşıt çarpması

Bazı Ek Teminatlar:

  • Cam kırılması
  • Yangın 
  •  Bazı Sorumluluk Doğuran Durumlar (Komşu, Kiracı, Malik)
  • 3. şahıs mali mesuliyet teminatı (3. şahısların vefat etmesi veya bedeni zararlara uğraması ya da onlara ait mallara zarar gelmesi)
  • İşveren mali mesuliyet (işverene sorumluluk doğuran hallerde çalışanların zarar görmesi durumunda işverenin ödemesine hükmedilen tazminat talepleri)
  • Taşınan para sigortası
  • Emniyeti suiistimal (Finans, muhasebe vb. sorumlulukları olan çalışanların zimmete para geçirmesi durumunda sigortalının maddi kaybı)
  • Ferdi kaza
  • Ofiste kullanılan teknolojik cihazların (elektronik cihaz arızası ve makine kırılması) teminatı
  • İş durması teminatı
  • Dolu,
  • Hasar sonrası mimar, mühendis danışmanlık masrafları
  • Kazaen Kırılma
  • Hasar sonrası mimar, mühendis danışmanlık masrafları

Genel anlamda iş yeri sigortası ana ve ek teminatları bu çerçevede olsa da iş yerinizde meydana gelen zararların hangisinin sigorta kapsamında karşılanacağı, sigorta poliçenizde belirtilen teminatlara göre olur. 

İşyeri Sigortasını Kimler Yaptırabilir?

Sahip olduğu iş yerinde ortaya çıkabilecek risklere karşı önlem almak isteyen herkes iş yeri sigortası yaptırabilir. Bu iş yerleri için şu örnekleri sıralayabiliriz:

  • Hizmet sektörü
  • Hukuk büroları
  • İmalathaneler
  • Ticari iş yerleri  
  • Turizm acenteleri

Tabii ki iş yeri sigortası yaptırabilecek işletmeler bunlarla kısıtlı değil. İş yerinize uygun sigortayı yaptırmak için bir sigorta şirketiyle görüşmeniz yeterli olur.

İş Yerinde Ne Gibi Kazalar Yaşanabilir?

İş yerlerinde oluşabilecek kazalar sonucunda sadece elektronik cihazlar, demirbaş ve dekorasyon malzemeleri ya da önemli belgeler zarar görmez. En başta personeliniz ya da müşterileriniz de iş yerinde meydana gelebilecek kazadan dolayı zarar görebilir. 

İş yerlerinde ortaya çıkabilecek durum ve kazaların başında şunlar gelir:

  • Deprem
  • İş yerinde prizlerden veya bir ihmal durumundan kaynaklı sorunlardan yangın çıkması 
  • Ofis camlarının veya ofiste bulunan aynaların kırılması
  • Ofiste yaşanacak su baskını
  • Çalışanların düşme, yaralanma vb. iş kazaları
  • Elektronik cihazların ve makinelerin bozulması kırılması

İşyeri Kazalarını Önlemek için Neler Yapılabilir?

İş yerinizde meydana gelebilecek kazaların yaşanmaması için birçok önlem alınabilir. Hem çalışanın hem işverenin önlem alması önemlidir. Alınabilecek bazı önlemler şu şekilde sıralanabilir:

  • İşe uygun malzeme ve makine seçiminin yapılması
  • Makine ve aletlerin kullanıldıktan sonra kapatılması
  • Çalışma alanlarının havadar olması
  • Tehlikeli maddelerin güvenli ortamda depolanması
  • Çalışanların yetkileri dışında işlem yapmaması veya izinsiz çalışmaması
  • Makinelerin kullanım kılavuzuna uygun bir şekilde kullanılması
  • İş güvenliği konusunda uzman kişiler tarafından çalışanlara düzenli aralıklarla eğitim verilmesi
  • Çalışanların, kapasitelerinin üzerinde çalışmaması
  • Yasal mesai saatleri sınırlarına uyulması
  • Yapılan işe uygun eksiksiz KKD (Kişisel Koruyucu Donanım) kullanılması
  • Ergonomi kurallarına uygun şekilde çalışılması

İş yerlerinde oluşabilecek riskler bunlardan çok daha fazladır. Ancak her ne kadar önlem alsanız da riskleri tamamen ortadan kaldırmak mümkün değil. Bu noktada iş yeri sigortaları sizin güvenceniz olabilir. 

İşyeri Sigortası Fiyatları Nelerdir? İş Yeri Sigorta Fiyatları Nasıl Belirlenir?

İşyerinin konumu, faaliyeti, üretimde ya da depolamada kullanılan mal ve malın içeriği fiyatlamada önemli etkenlerdir. Net olmayan ve farklı özellikler gösteren risklerde poliçe ve iş bazlı fiyatlandırma yapılır. 

Dilerseniz size en yakın satış kanalımız ile iletişime geçip en uygun iş yeri sigortası teklifini alabilirsiniz.

MAPFRE Sigorta ile İş Yerinizi Güvence Altına Alın!

İşinizin geleceğini güvence altına almak için iş yeri sigortası yaptırmak, risklerin gerçekleşmesi durumunda oluşacak maddi kaybı büyük ölçüde bertaraf etmenin en etkili yoludur. Bu sayede personelinizin ya da müşterilerinizin zararını karşılayabilir, işinizi büyütmeye odaklanabilirsiniz. Dilerseniz web sitemizde yer alan ve işletmeler için özel tasarlanan ürünlerimiz hakkında ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz. 

MAPFRE Sigorta

Deneyimİpucu